Sök

Jag tänker inte skaffa blogg!

Jag tänker aldrig skaffa någon blogg; därför är detta ingen blogg. Låt mig förklara vad jag gör här:

Häromdan satt jag och fotograferade mina nya skor. När min sambo undrade vad jag höll på med så svarade jag att jag skulle lägga upp en bild på de nya skorna på min blogg. Hon påpekade då att jag inte hade någon blogg. Jag kunde inte annat än ge henne rätt i detta. Inte heller hade jag som ambition att skaffa någon. Jag håller mig borta från sånt där. Samma sak med Facebook. Folk brukar fråga om jag har Facebook, men jag brukar mest svara att jag inte vill sälja min själ. (Jag säljer inte till Facebook, men jag är öppen för förslag från andra intressenter...). Jag hade faktiskt ett konto på LunarStorm en gång, men till mitt försvar ska nämnas att jag aldrig var inloggad. Men åter till ämnet; blogg: Jag tänker alltså inte skaffa någon!

Jag hade gärna skaffat en BBS, men där stöter man på patrull. Att dra in ett par extra telefonlinor och skaffa ett gäng 14k4 modem verkar inte komma så högt på prioriteringslistan i detta hushåll. Dessutom är det lite knepigt att få tag i modemen, i alla fall inte till bra pris. (Här pratar jag om riktiga modem: Max 14k4 och dom ska vara externa.)

Således sitter jag här. Jag har alltså inte skaffat en blogg, det råkar bara slumpa mig så att min... ehh... webbplats(?) är en underdomän på blogg.se. Så det så!

Ni som inte undrade kunde givetvis ha struntat i att läsa detta, men det är ju lätt att vara efterklok.

I vilket fall som helst: Välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback