Sök

Hallen 2 - En uppföljare

Jag skrev i föregående inlägg om vår hall. Ni som läste det vet att det var en skrämmande historia. Det ni kanske inte vet är att det var rätt skrämmande att skriva den med. Bilden på den rosa hallen var t.ex. inte den lättaste att få till. Tänkte att jag lite snabbt skulle kunna photoshoppa in lite Hello Kitty-tapeter, men det visade sig lättare sagt än gjort. Själva photoshoppandet är ju lätt, men att hitta tapeter att photoshoppa in på väggarna var stört omöjligt!

Man klickar fram Googles bildsökningsfunktion. Först söker man på '"Hello Kitty" +tapet'. Inga träffar. Ok, det hade man kunnat gissa sig till. Man ska alltid göra sina sökningar på engelska, annars funkar det inte. Således söker man på '"Hello Kitty" +Wallpaper'... Det var ingen bra idé!*

Helt hopplöst var det dock inte, jag hittade faktiskt en bård med Hello Kitty-motiv. Jaja, jag får väl nöja mig med en rosa tapet då. Tänkte jag. Och sökte på 'Pink +Wallpaper'...

Ja, ni fattar... (Gör ni inte det kan ni testa själva. Då lär ni se vad jag menar.)

  1. Tapet heter visserligen wallpaper på engelska, men wallpaper betyder också skrivbordsbakgrund; bakgrundsbilden man har på datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback