Sök

Åska

Tor tog tydligen lite illa upp för den där ateistgrejen. Det var åska hela dan igår. Det gillar vi inte!

Missförstå mig inte nu. Jag har inget emot åska i sig. Regn och åska är riktigt hårdrocksväder; tänk er att introt till Black Sabbath hade varit inspelat en vacker sommardag. Det hade inte riktigt funkat. Eller Dimmu Borgirs om Stormblåst börjat med fågelkvitter. Nej, åska har sina poänger.

Problemet med åska är att jag tvingas stänga av datorn. Jag hade precis satt mig till rätta när det började mullra. Sen åskade det konstant i flera timmar. Och när jag säger konstant menar jag det ordagrant; ett bakgrundsmuller som endast bröts av blixtar och rejälare smällar då och då.

Framåt kvällen ringde Steve och föreslog att vi skulle gå ut och käka. Vi var dock inte de enda som tänkt den tanken. Varenda restaurang var full till bristningsgränsen, kändes det som. Efter lite irrande i regnet stannade vi till slut på Gusto, där det faktiskt var rätt glesbefolkat. Så dagen slutade i alla fall riktigt trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback