Sök

Gamla grafikkort

I ett antal månader har jag fått nöja mig med gamla trasiga grafikkort. Till exempel har fläktarna havererat på alla gamla kort jag har. På grund av detta har jag fått skapa några mer eller mindre estetiska nödlösningar. Kolla till exempel på detta Radeon X800SE:

Mitt gamla Radeon X800SE med en ditskruvad 80mm fläkt.

För att kunna använda det var jag tvungen att sätta på en ny fläkt, och eftersom jag inte villa lägga 200:- på en ny fläkt när kortet inte ens är värt hälften så mycket, så bestämde jag mig för att trycka dit en processorfläkt jag hade liggande. Lägg särskilt märke till den eleganta tejpbiten som håller den på plats. (Nere i högra hörnet ser man tydligt hur kortet såg ut när det var nytt.)

Det skrämmande är att detta inte är det enda grafikkort jag har hemma med en processorfläkt på.

Nu har jag i alla fall beställt ett nytt grafikkort. Äntligen. Förhoppningsvis kommer detta nya grafikkort att bringa glädje här i hemmet. Jag är givetvis ganska uppspelt, men jag tror att även min sambo kommer att uppskatta det, då hon slipper höra allt tjat om att jag behöver ett nytt grafikkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback